מצוקת הכיתות ומרחבי הלמידה בביה"ס שדות בכרכור – הפגנה 16.05.2017

בשנת 2014 הוקם בית הספר 'שדות" בכרכור ובתוך זמן קצר הפך לבית ספר מצליח ומבוקש.

הרבה מחשבה הושקעה בתכנון ובהקמת בית הספר, על 12 הכיתות שבו, כדי לייצר חוויית למידה, תחושת שייכות ותהליכים חברתיים בוני קהילה. החללים השונים בביה"ס תוכננו כך שייצרו שימושים נוספים: מרחבי למידה משותפים, חללי קריאה, מקומות משחק בהפסקות וכו'.

בחלוף 4 שנים מהקמתו, מלאו שורות התלמידים בכיתות ביה"ס ואט אט, גלשו אל החללים שהפכו בשנה האחרונה למרחבי למידה קבועים – כך גם הממ"קים וכיתות סמך, כמו מעבדת המדעים של ביה"ס. בשנה האחרונה הורגש מחסור חמור במרחבי למידה ייעודיים, מרחבי ייעוץ ומרחבים לקיום טיפול פרטני – דבר המהווה פגיעה ממשית בתנאי הלימוד הן עבור התלמידים והן עבור המורים.

בנוסף למצוקת הכיתות, ביה"ס הוקם ללא אולם ספורט, אלא רק מגרש פתוח שאינו מקורה. למעשה, בכל הנוגע לקירוי, רבים המרחבים בביה"ס שאינם מקורים ולפיכך, חשופים לנזקי מזג האוויר ורחוקים מלספק תשתית פיזית מיטבית.

ביה"ס משווע לבשורות בדבר הרשאת משרד החינוך לבניית כיתות חדשות, אך עד שזה יקרה, חייבים לקדם פתרונות זמניים בטרם פתיחת שנה"ל הבאה.

היום הפגינו הורי ביה"ס ותלמידיו ברחבת המועצה וזאת לאחר שלא זכו למענה הולם ופתרונות ראויים מגורמי המועצה השונים.

אתמול שיגרתי מכתב (מצורף כאן) ברוח הזו למנהל מחוז חיפה במשרד החינוך וביקשתי ממנו להוביל פתרון לסוגיות השונות וזאת על רקע גידול האוכלוסייה ביישוב ומצבת התלמידים ההולכת וגדלה, הבאה לידי ביטוי כבר בנתוני ההרשמה לביה"ס בשנה"ל הקרובה.

נקווה לבשורות טובות במהרה.

ישר כוח להורים והילדים על נוכחות מרשימה, התגייסות, איכפתיות ומעורבות חברתית למען עתיד ילדינו (בניגוד להיעדרות מוחלטת של יתר נבחרי הציבור והדרג המקצועי).

צילום: Dan Aaron, Itzik Pop